استاندارد knx برای خانه هوشمند:

از ابتدای دهه هفتاد تا به امروز اقدامات بسیاری در جهت پاسخ به نیاز رو به رشد انسان در خصوص زندگی راحت با بهره‌گیری از سیستم‌‌های هوشمند ، توسط گروه‌‌های مهندسی و صنایع مختلف صورت گرفته است.

 

شروع فناوری‌‌های نوین در زمینه ارتباطات و اطلاعات و توسعه عملیات محاسباتی همه جانبه و فراگیر در علوم کامپیوتر زمینه را برای ارتباط آسان تر انسان و ابزارآلات فراهم نموده است به نحوی که بکارگیری  فناوری‌‌های ارتباطات و اطلاعات در زندگی روزمره بشریت امری غیر قابل اجتناب است.

 

این رویکرد منجر به خلق فناوری ساخت خانه‌‌ هوشمند شده است که توسط انواع سیستم‌‌های کنترلی هوشمند با تعامل و ارتباطی مستقیم با یکدیگر ، شرایط را برای زندگی بهتر و مقرون به صرفه در مصرف انرژی فراهم کرده است.

 

برای دستیابی به این هدف زیر سیستم‌‌های فعال یک ساختمان باید به صورت یکپارچه کنترل شوند.

 

پروتکل KNX یکی از محبوب ترین استانداردهای جهان در این زمینه است که توانسته به عنوان راه کاری موثر برای سیستم‌‌های اتوماسیون منازل، سیستم‌‌های تهویه مطبوع، کنترل نور و انرژی در رقابت با دیگر استانداردهای مشابه پیروز شود.

 

راحتی ، امنیت و انعطاف پذیری بیشتر و نیز استفاده بهینه از انرژی نیاز روز افزون ساختمان های مدرن میباشد که تکنولوژی های نوین پاسخ های گوناگون به این نیاز ارائه میکنند.

 

پاسخ مشترک شرکت های بزرگ آلمانی و اروپایی فعال در زمینه برق و IT به این نیازها در سال 1990 منجر به تاسیس انجمن EIB  شد که وظیفه اصلی آن تعریف استاندارد مشترک برای تمامی این شرکت ها جهت تولید محصولات نوین در کنترل تاسیسات ساختمان های غیر صنعتی بود.

 

تا امروز نزدیک به 25 سال از تاسیس این انجمن میگذرد که در این میان با جهانی شدن و فراگیر شدن این استاندارد به KNX تغییر نام داده است.

 

از جمله  بهترین راهکارها برای هوشمند کردن ساختمان های در حال ساخت استفاده از محصولات با استاندارد KNX برای خانه هوشمند است.

 

KNX در سال های قبل  با نام European Installation Bus ) EIB ) شناخته شده بود که یک پروتکل ارتباطی کنترل ساختمان (و صنعتی) است که از تکنولوژی اطلاعات جهت اتصال دستگاه هایی چون سنسور ها، فعال سازها (عملگرها )، کنترلرها، ترمینالهای اپراتوری و مانیتورینگ بهره می گیرد.

 

KNX یکی از اولین پروتکل های دارای استاندارد بین المللی ISO/IEC (14543-3) در زمینه هوشمندسازی ساختمان و خانه هوشمند است.

Call Now Buttonتماس بگیرید