تجهیزات خانه هوشمند 

همانطور که می دانید در خانه هوشمند وسایل الکتریکی منزل یا وسایل برقی ویلا با هم در ارتباط هستند.  در این مقاله در خصوص تجهیزات خانه هوشمند و وسایلی که برای هوشمندسازی ساختمان ها استفاده می گردد توضیح می دهیم. و همچنین به سوالات زیر پاسخ می دهیم.

کدام تجهیزات بیشترین کاربرد را دارند؟

آیا کنترل خانه هوشمند نیاز به برنامه ریزی دارد؟

 

تجهیزات خانه هوشمند

  • روشنایی خانه هوشمند از طریق کلید لمسی

با استفاده از سیستم روشنائی خانه می توان بخش های مختلف ساختمان را هوشمند نمود. در واقع از طریق موبایل می توان کلیدهای لمسی هوشمند (تاچ هوشمند) روشنائی را خاموش یا روشن نمود و در هر لحظه وضعیت کلید ها را مشاهده کرد. علاوه بر این می توان از طریق دیمر شدت نور را هم کاهش یا افزایش داد در واقع سطح نور را از این طریق می توان تنظیم کرد.

 

  •  سیستم امنیتی خانه هوشمند

امروزه سیستم حفاظیت و امنیت خیلی اهمیت پیدا کرده است.به عنوان مثال میتوان دوربین مدار بسته را در خانه هوشمند کنترل نمود علاوه بر این می توان سیستم اطفای حریق و حفاظت از برق گرفتگی و یا حتی آب گرفتگی را به سیستم خانه هوشمند ارتباط دهیم و آن را در هر لحظه از هر نقطه ای کنترل نمائیم.

 

  •  پرده هوشمند  (پرده برقی هوشمند )

پرده شما از هر جنسی که باشد چه عمودی و چه افقی می توان با استفاده از سیستم مدیریت هوشمند خانه آن در هر ساعتی از شبانه روز کنار کشید و یا از پرده استفاده کرد. این کار کمک بسیاری به افراد علاقمند به گل و گیاه می نماید. به عنوان مثال می توان از راه دور از طریق تلفن همراه پرده ها را کنار بزنیم تا گل و گیاهان از روشنائی روز تغذیه کنند و به محض تاریک شدن هوا پرده ها را با کلید یا با موبایل هوشمند بکشیم که داخل خانه مشخص نباشد.

 

  • سیستم­ سرمایشی و گرمایشی خانه هوشمند

سیستم سرمایش مانند فن کوئل یا اسپیلت یا داکت اسپیلت و حتی کولر آبی و سیستم گرمایش مثل پکیچ چیلر و غیره  را می توان در خانه هوشمند در هر لحظه از هر مکانی کنترل نمود. در خانه هوشمند می توان تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع را از راه دور روشن یا خاموش نمائیم. به عنوان مثال قبل از رسیدن به خانه هوشمند خود دمای اتاق را از طریق تلفن همراه با یک کلیک تنظیم نمایید و در صورتی که کسی در منزل هوشمند حضور ندارد می توان این سیستم را خاموش کرد که در مصرف انرژی نیز صرفه جوئی می شود.

 

  • سیستم صوتی و تصویری ساختمان هوشمند

سیستم های صوتی و تصویری را هم می توان هوشمند کرد. این کار برای این مفید است که می خواهیم قبل از حضور در جائی این سیستم فعال شود. مثلا این سیستم در مراسم های خاص کاربرد دارد و حتی برای سورپرایز کردن شخصی در روز تولد یا روزهای مهم زندگی به محض ورودش آهنگ مورد علاقه را پخش و اجرا می کند. این کار نیز به صورت ریموت از راه دور امکان پذیر است و برای کاربران بسیار خوشایند است.

 

  •  کنترل تأسیسات استخر ( استخر هوشمند)

در تابستان استخر خیلی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. به عنوان مثال خیلی از مصرف کنندگان در ویلای هوشمند یا خانه های هوشمند خود استخر دارند و می خواهند قبل از حضورشان آب آن را گرم نمایند تا به محض حضورشان از استخر هوشمند  استفاده کنند. در واقع نمی خواهند زمانی را در خانه صرف کنند که آب گرم شود. با این کار علاوه بر اینکه از قبل آب را گرم و تصفیه می نمایند می توانند دمای استخر را هم کنترل نمایند.

 

  •  آبیاری هوشمند در خانه های هوشمند

به دلیل اهمیت آب بسیاری از کاربران ترجیح میدهند آبیاری خانه یا ویلای خود را هوشمند نمایند. این به این معنی است که در هر ساعتی از روز میتوان زمان بندی نمود که گیاهان آبیاری شوند. با این کار علاوه بر صرفه جوئی در مصرف آب می توان نیروی جداگانه برای آبیاری باغچه خانه هوشمند خود استخدام نکرد. با این کار هم گل و گیاهان حیاط و باغچه به انداره آبیاری می شوند و هم در فصل زمستان و تابستان با برنامه ریزی جداگانه عملیات آبیاری هوشمند با استفاده از تجهیز اهرم شیر برقی انجام می شود.

 

Call Now Buttonتماس بگیرید