تفاوت خانه هوشمند با خانه غیر هوشمند

امروزه در عصری زندگی می کنیم که پیشرفت تکنولوژی بیش از پیش بر روی زندگی تک تک ما تاثیر گذار است. تا حدی که زندگی بدون تجهیزات هوشمند اعم از موبایل هوشمند و تجهیزات الکترونیک هوشمند را نمی توان تصور کرد. در این مقاله به بررسی تفاوت خانه هوشمند و خانه غیرهوشمند می پردازیم.

 

تفاوت خانه هوشمند با خانه غیرهوشمند

 

تفاوت های مهم خانه هوشمند و خانه غیر هوشمند

  1. امنیت خانه هوشمند

همانطور که می دانید خانه هوشمند امنیت بیشتری به نسبت خانه های سنتی دارند. در واقع در خانه های غیر هوشمند سارق وارد منزل یا خانه می شود و کسی هم از سرقت آنها باخبر نمیشود در حالیکه در خانه های هوشمند سارق شاید بتواند وارد  آپارتمان شود ولی سرقت آنها بی نتیجه می ماند. دلیل آن این است که در خانه های هوشمند تجهیزات الکترونیکی و هوشمند و همچنین دوربین های مداربسته اجازه ورود را به شخصی جز مالک نمی دهد  و حتی به محض ورود افراد غیر موارد را از طریق موبایل و اپلیکشن اطلاع میدهد و صاحب خانه می تواند به محض ورود سارق پلیس را مطلع می کند.

 

  1. سرمایش و گرمایش محیط

تفاوت خانه هوشمند با خانه غیرهوشمند در سرمایش و گرمایش محیط آفیس نیز می باشد. به این صورت که در خانه های معمولی افزایش و کاهش دمای به صورت دستی تنظیم می شود در حالیکه در خانه های هوشمند به صورت خودکار طبق برنامه ای که داده می شود و یا از طریق اپلیکیشن می توان هیتر و یا کولر و فن کوئل را خاموش یا روشن نمود. مثلا در تابستان قبل از ورود به خانه یا ویلای هوشمند می توانید کولر را روشن نمائید تا به محض ورود از هوای مطبوع لذت ببرید. همانطور که در مقالات پیشین هم توضیح داده شده است تنظیم دما از طریق ترموستات هوشمند نیز قابل تغییر و برنامه ریزی می باشد.

 

  1. کنترل کامل خانه یا آفیس هوشمند

از تفاوت های مهم دیگر منزل هوشمند کنترل بر روی خانه اداره و یا ویلا می باشد.  به عنوان مثال در نظر بگیرید یکی از اعضای خانواده کلید خود را به همراه ندارد  و می خواهد در را باز کند و وارد خانه شود. اگر خانه هوشمند نباشد بایستی صبر کند تا فرد دیگری از خانواده که کلید دارد در را باز کند. و حالا در نظر بگیرید اگر این خانه هوشمند باشد با استفاده از نرم افزار در گوشی هوشمند خود در را باز کند و دیگر نیازی نیست که مزاحم شخص دیگری شود و یا ساعت ها پشت در بایستد.

 

  1. سیستم روشنائی هوشمند

سیستم روشنائی از تفاوت های دیگر خانه یا افیس هوشمند به نسبت سنتی می باشد. در واقع توسط تجهیزات هوشمند می توانید سناریویی تعریف نمایید که به محض ورود و خروج افراد روشنائی خانه را کنترل نمائید. برای کلیدهای روشنائی پیشنهاد خانه هوشمند بهین این است که از کلیدهای لمسی و تاچ هوشمند یا وای فای استفاده کنید. این کلیدهای تاچ نه تنها مدرن و زیبا هستند بلکه دارای قطعات الکترونیکی می باشند که به راحتی می توان آنها را از طریق تلفن همراه کنترل نمود.

 

نتیجه گیری:

همانطور که در این مقاله در خصوص تفاوت های خانه هوشمند و غیر هوشمند مطالعه نمودید منزل هوشمند دارای امنیت بیشتری به نسبت  منازل سنتی هستند و خیلی راحت می توان سرمایش و گرمایش محیط را از راه دور تنظیم نمود و در واقع کنترل کامل خانه خود را می توانید در دست بگیرید. با این کار می توانید لذت بیشتری از زندگی ببرید و در وقت و انرژی صرفه جوئی بهینه داشته باشید.

Call Now Buttonتماس بگیرید