خانه هوشمند و ویژگی های آن

 

تعریف خانه هوشمند

در ابتدا به تعریف خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند می پردازیم. ساختمانی هوشمند است که در آن از تجهيزاتی با ساختاری خاص جهت کنترل خانه استفاده می شود.در واقع با هوشمندسازی ساختمان می توان کنترل وسایل الکتریکی و مکانیکی خانه یا محل کار خود را در دست بگیرید. همچنین علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی می تواند ایمنی و آسایش و رفاه بیشتر در خانه خود  تجربه کنید. برای اجرای هوشمندسازی ساختمان بایستی زیر ساخت های لازم را ایجاد کنید.

تجهیزات اصلی ساختمان هوشمند یک شبکه باسیم یا بیسیم است طوری که کلیه تجهیزات خانه خود را تحت کنترل درآورید.

 

ساختمان هوشمند

 

مزایای هوشمند کردن منازل

مزایا هوشمند کردن منازل و محیط های کاری بسیار است. خانه های هوشمند در واقع با کمک تجهیزات هوشمند استفاده شده در آنها امکان کنترل و پایش سیستمهای الکتریکی و مکانیکی موجود در خانه را فراهم می آورند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می نمائیم:

 

هوشمندسازی سیستم روشنائی

هوشمند سازی کنترل روشنائی به این معنی که می توان سیستم روشنائی خانه را توسط تجهیزاتی هوشمند نمود. به عنوان مثال کلیدهای لمسی هوشمند وایرلس انتخاب نمود که بتوان هر لحظه وضعیت روشن یا خاموش بودن آنها را مشاهده و کنترل نمود. همانطور که میدانید کلیدهای لمسی دارای دو نوع ساده و هوشمند می باشند. شایان ذکر است برای اینکه خانه خود را هوشمند نمایید پیشنهاد می گردد کلیدهای تاچ هوشمند استفاده نمایید که بتوانید با اپلیکیشن در هر زمان و هر مکانی آن را کنترل نمایید.

همچنین درصورتی که شخصی در مکانی حضور داشته باشد اگر نور طبیعی محیط کم باشد چراغ ها روشن می شوند و اگر فردی در محلی حضور نداشته باشد چراغها خاموش می شوند. در خصوص قیمت کلید لمسی با همکاران شرکت از طریق منوی ارتباط با ما در تماس باشید.

 

هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش

 هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش به این معنی است که بتوان این سیستم را از راه دور کنترل نمود. به عنوان مثال در فصل سرما قبل از اینکه به ویلای خود وارد شوید می توانید 2 ساعت قبل از ورودتان فن کوئل را روشن نمایید و محیط را گرم نمائید و بالعکس در فصل تابستان قبل از ورود به خانه هوشمند خود سیستم سرمایش را روشن نموده و با ورودتان از هوای مطبوع لذت ببرید. مورد دیگر اینکه می توانید دمای محیط را در دمای مشخصی ثابت نگه دارید. و با حضور و عدم حضور افراد سناریو روشن و خاموش کردن این سیستم را فعال نمایید.

 

هوشمندسازی سیستم ایمنی خانه

در خصوص سیستم ایمنی بایستی قبل از خروج از منزل سیستم را در وضعیت دزدگیر فعال قرار داد. بطوریکه اگر در ورودی و یا درهای دیگر باز شدند آژیر دستگاه به صدا در بیاید و همزمان با کارفرما تماس بگیرد یا پیامک ارسال نماید.

 

اضافه نمودن سناریوهای دیگر در ساختمان هوشمند

خبر خوب آنکه می توان به مروز زمان و نیاز هر فرد مواردی مانند پرده برقی هوشمند و هوشمند نمودن شیر آب وگاز و یا آبیاری باغچه را به سیستم هوشمند خانه خود اضافه نمایید و از هر نقطه ای و در هر زمانی در بستر اینترنت آنها را کنترل نمایید.

تماس با ما

Call Now Buttonتماس بگیرید