مزایای استفاده از کلید لمسی خازنی چیست؟

 

 

کلید لمسی خازنی

سوئیچ های خازنی چیست؟

کلید خازنی نوعی سوئیچ الکتریکی کنترل شده با لمس است که با اندازه گیری تغییر در ظرفیت کار می کند. این به همان روشی است که یک تلفن هوشمند خازنی معمولی کار می کند. هنگامی که سطح را لمس می کنید، یک بار الکتریکی کوچک از بدن شما به سوئیچ منتقل می شود که متعاقباً باعث تغییر ظرفیت می شود. سوئیچ این تغییر را تشخیص می دهد، و با دستور مناسب پاسخ می دهد.

با لمس سوئیچ خازنی، این بار الکتریکی بار الکتریکی خود سوئیچ را برهم می زند. بنابراین، باعث تغییر در ظرفیت می شود. به دلیل این تغییر، سوئیچ می تواند زمان و مکان تماس را تشخیص دهد. این تکنولوژی در کلیدهای تاچ یا همان کلیدهای لمسی استفاده می گردد.

ساخت سوئیچ خازنی:

یک سوئیچ خازنی از سه لایه اصلی، پوشش گرافیکی، مدار و پشتیبان تشکیل شده است:

این پوشش از آثار هنری گرافیکی تشکیل شده است و همچنین می تواند شامل پنجره ها، نقش برجسته، پوشش ها، چسب ها و بافت انتخابی باشد.
کلید مدار یا یک مدار چاپی انعطاف پذیر یا یک مدار مدار چاپی خواهد بود. پشتیبان قسمت نهایی سوئیچ خازنی است و ممکن است شامل یک چسب باشد که باید به بستر خاص شما بپیوندد. متداول ترین موادی که برای پوشش ها استفاده می شود، پلاستیک، اکریلیک و شیشه  هستند که دوام و انعطاف پذیری بالا دارند.

سوئیچ های لمسی خازنی به طور گسترده ای در هوا فضا، تجهیزات نظامی، ابزار پزشکی، کنترل اطلاعاتی، لوازم تجاری، محصولات امنیتی و غیره استفاده می شود. رابط های لمسی خازنی همچنین به طور گسترده ای در زمینه های الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی، سیستم امنیتی خودرو، برنامه LED، برنامه دکوراسیون روشنایی لامپ، برنامه فتوولتائیک خورشیدی، صدا، قرص ترمینال تلفن همراه و غیره کاربرد دارند.

 

مزایای سوئیچ خازنی 

در سوئیچ خازنی هیچ اجزای مکانیکی وجود ندارد، در نتیجه طول عمر بیشتری در مقایسه با نمونه مکانیکی آنها وجود دارد. علاوه بر این، سوئیچ های خازنی می توانند در برابر سخت ترین محیط ها از جمله محیط های بیرونی مقاومت کنند. اگر نفوذ خاک، گرد و غبار یا رطوبت نگران کننده باشد، به اطلاع می رساند سوئیچ خازنی احتمالاً بهترین گزینه برای یک سوئیچ الکتریکی است.

نکته کلیدی که باید در مورد کلیدهای خازنی بخاطر بسپارید این است که برای کارکرد آنها به تماس مستقیم با یک جسم رسانا نیاز دارند. به همین دلیل است که استفاده از قلم معمولاً کارایی نخواهد داشت (مگر اینکه قلم خازنی باشد). سوئیچ های کنترل لمسی خازنی در واقع می توانند لمس انگشت را از طریق ضخامت بیش از 20 میلی متر از پوسته مواد عایق، مانند شیشه معتدل یا فیلم پلاستیکی تشخیص دهند. این اطمینان حاصل می کند که حساسیت، ثبات، قابلیت اطمینان محصول با شرایط محیط و استفاده طولانی مدت تغییر نمی کند و دارای قابلیت ضد آب و ضد تداخل است.

سوئیچ های کنترل لمسی خازنی نیازی به لمس مستقیم فلز توسط کاربر ندارند، این امر می تواند خطرات احتمالی ایمنی را از بین ببرد. بخشی از مدار لمسی در پشت پوسته مواد عایق قرار گرفته است، ساخت صفحه کلید مهر و موم شده با محیط اطراف آسان است. هیچ اجزای مکانیکی ندارد، فرسوده نمی شود، طول عمر زیادی دارد و می تواند هزینه های بعدی نگهداری را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی با همکاران ما در تماس مستقیم باشید.

Call Now Buttonتماس بگیرید