نقش سنسور در و پنجره در خانه هوشمند

با توجه به اینکه یکی از راههای سرقت منزل ازطریق در و پنجره ممکن است صورت بگیرد بهتراست کنترل در و پنجره ها را از طریق سنسور در و پنجره در دست بگیریم و از ورود سارقین از این طریق جلوگیری نمائیم.

آیا سنسور هوشمند گزینه مناسبی برای جلوگیری از ورود سارقین می باشد؟

چگونه می توان نقاط در و پنجره های آپارتمان را ایمن نمود؟

 

طریقه کارکرد سنسور در و پنجره

این سنسورها شامل دو قطعه اصلی می باشد. یکی از قطعه ها به در یا پنجره چسبیده می شود و قطعه دیگر به چارچوب. بهتر است که هر دو قطعه کنار هم نصب گردند تا اطلاعاتشان را به یکدیگر انتقال دهند. این قطعات از یک میدان مغناطیسی استفاده می نمایند تا بتوانند جداشدن در یا پنجره از چارچوب به درستی تشخیص دهند. پس از آن یک سیگنال به پنل هشدار ارسال می گردد. پس از آن سرور شرایط را می سنجد و به کارفرما و یا صاحب خانه ی حرکت غیرعادی را اطلاع می دهد. سنسورها را می توان در هر جائی از خانه که باز و بسته می شوند به کار برد و نصب نمود. به عنوان مثال این سنسورها را در کابینت ها و کشوها و گاو صندوق و هر باکسی که اقلام با ارزش در آن باشد استفاده می کنند.

چرائی نصب سنسور در و پنجره

با توجه به اینکه دوربین مداربسته فقط تصاویر را ضبط می نماید و بعد از آن فقط می توان تصاویر و فیلم را از طریق حافظه تماشا کرد نمی تواند دستگاه کاملی برای امنیت خانه باشد. در نتیجه پیشنهاد می شود که اگر می خواهید در لحظه از وقوع سرقت آگاه باشید بهتر است از سنسور در و پنجره استفاده نمائید. این سنسورها باعث می شود که صاحب ملک در لحظه از ورود و خروج های غیرعادی در همان لحظه مطلع گردد.

 

سنسور در و پنجره

مزایای سنسور در و پنجره هوشمند

  • جلوگیری از سرقت از خانه هوشمند

یکی از مهمترین فایده این سنسورها جلوگیری از ورود سارقین به منزل یا محل کار  که هوشمند سازی ساختمان در آن انجام گرفته می باشد. معمولا سارقین از محل هائی که دارای سیستم هشدار دهنده هستند صرف نظر می نمایند و رو به سمت خانه دیگری برای هدف سرقت خود می شوند.

 

  • احساس آرامش از امنیت خانه

زمانی که شما تدارک و تجهیزات لازم جهت محافظت از خانه را در نظر گرفته اید در واقع خانه خود در تحت کنترل قرار داده اید در نتیجه در شب خواب بهتری خواهید داشت و زندگی بهتری را تجربه می کنید همچنین اگر در مسافرت هستید و دور از خانه می توانید خانه هوشمند خود را می توانید کنترل نمائید.

 

انواع سنسورهای در و پنجره

سنسورهای در و پنجره معمولا در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می گردد.

۱.سنسور بی سیم

  •  سنسور بی سیم WIFI
  • سنسور بی سیم RF

سنسور های بی سیم چه از نوع وای فای و چه از نوع RF امواج رادیوئی را معمولا از دور می توان کنترل نمود و قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات الکترونیک خانه هوشمند را دارد. این سنسورها علاوه بر نصب سریع و بدون تخریب مانند آنچه در خصوص نصب انواع کلید لمسی توضیح داده شد انجام می پذیرد. این سنسورها علاوه بر زیبایی برای ساختمان هایی که قبلا ساخته شده اند و همچنین برای ساختمان های نوساز به کار می روند.

۲.سنسور با سیم

این سنسورها معمولا اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق کابل متصل به شبکه هوشمند تامین می نمایند. از مزایای این سنسور به قیمت پائین آن اشاره می گردد. بعلاوه نگهداری آن بسیار کمتر از سنسور بی سیم است.

 

چگونه سنسور در و پنجره را می توان غیر فعال نمود؟

اگر فردی قبلا به خانه شما آمده باشد و از محل سنسورها مطلع باشد می تواند با داشتن یک آهنربای بزرگ که قیمت آن خیلی هم بالا می باشد سنسورها را غیر فعال نماید. حتی اگر سنسورها را هم بتواند غیر فعال نماید در دام بعدی هشدار آلارم دزدگیر قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سنسورهای هوشمند درب و پنجره با مشاوران شرکت در ارتباط باشید.

 

Call Now Buttonتماس بگیرید