هوشمند سازی بی سیم یا سیمی؟

هر یک از سیستم های هوشمندسازی بی سیم و هوشمند سازی سیمی دارای مزایا و معایبی می باشند. در واقع نمی توان گفت که سیستم خانه هوشمند بی سیم بهتر است یا سیستمی که در آن سیم به کار رفته شده است چون هر کدام در مکانی های خاص کاربرد خواهند داشت.

تعریف سیستم هوشمندسازی بی سیم و سیمی

خلاصه می توان اشاره کرد که سیستم باسیم برای خانه هائی مناسب هستند که در حال ساخت هستند تا بتوانیم برای جای گذاری کابل هائی که بین سیسم مدیریت ساختمان هوشمند و سیستم هوشمند ارتباط برقرار می کنند یک تابلو برق بزرگ تعبیه نمائیم. سیستم های بی سیم برای مکان هائی که به طور کامل ساخته شده اند و کارفرما نمی خواهد تغییر یا تخریب در سیم کشی برق ساختمان انجام دهد کاربرد دارد.

در این مقاله سیستم خانه هوشمند بی سیم را با سیمی از لحاظ سرعت، کارائی و تعمیر و نگهداری مقایسه می نمائیم.

 

هوشمند سازی ساختمان

سرعت هوشمند سازی بیسیم بیشتر است یا سیمی؟

اگرچه  روز به روز سرعت سیستم های خانه هوشمند بیسیم افزایش می یابد بایستی صراحتا اعلام کنیم که سرعت و عملکرد سیستم خانه هوشمند سیمی بسیار بالاتر است و تاخیری که در سیستم هوشمندسازی بی سیم قابل مشاهده است در سیستم وایری (سیمی ) دیده نمی شود. در واقع، سیستم هوشمند سازی سیمی قطعی و تاخیر delay ندارد و ارتباط بین سیستمها به خوبی برقرار است.

 

مقایسه کارائی و امکانات خانه هوشمند سیمی و باسیم

خروجی و کارائی خانه هوشمند سیمی با بدون سیم (وایرلس) تفاوتی چندانی برای افرادی که از آن استفاده میکنند، ندارند.  در حقیقت نحوه عملکرد این دو سیم با هم متفاوت می باشد. مثلا در هر دو نوع هوشمند سازی می توانیم سیستم روشنائی و انواع کلید لمسی ( کلید تاچ) و مکانیکی را کنترل نمود و همچنین شدت نور را نیز از این طریق می توان تغییر داد. همچنین وضعیت سیستم صوتی و سیستم سرمایش و گرمایش و همچنین پرده های برقی و قفل درب ورودی را می توان در هر دو مدل مشاهده کرد و کنترل نمود.

 

تفاوت تعمیر و نگهداری هوشمندسازی سیمی و بیسیم

نگهداری تجهیزات خانه هوشمند بیسیم به علت پراکنده بودن تجهیزات در خانه کمی دشوارتر از تجهیزات سیستم سیمی می باشد. زیرا برخی از تجهیزات بیسیم توسط باتری تغذیه میشوند و هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض باتری دارند. در حالیکه در سیستم وایری(سیمی) برخی از تجهیزات در داخل تابلو برق قرار دارند و پراکنده نیستند.

 

مزایای خانه هوشمند سیمی و بیسیم

مزایای خانه هوشمند بی سیم (وایرلس)

مزایای خانه هوشمند سیمی

اجرای سریع و کارکرد ساده

سرعت عملکرد و دقت بالا

هزینه بسیار پائین

نظارت دقیق

عیب یابی ساده و تعمیرات سریع

نگهداری آسان تجهیزات

اضافه کردن پله ای تجهیزات

ایمن در برابر خطرات احتمالی (هک)

 

جمع بندی:

با جمع بندی مقاله فوق به این نتیجه می رسیم که اگر ساختمان و خانه شما در حال ساخت است و امنیت سیستم هوشمند خانه برایتان اهمیت دارد از سیستم خانه هوشمند سیمی اسفاده کنید هر چند که هزینه آن چندین برابر سیستم وایرلس است. و اگر خانه شما ساخته شده است و برنامه تغییر سیم کشی و تخریب ندارید  از مزایای سیستم هوشمندسازی بیسیم بهره مند گردید که دارای هزینه کمتر است و درعین حال می توانید خانه خود را از دور با هزینه کمتر کنترل نمائید.

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص هوشمند سازی ساختمان خود همکاران ما با افتخار پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

Call Now Buttonتماس بگیرید