انواع کلید لمسی را بشناسیم

 

در مقاله روبرو انواع کلید لمسی با توضیحات ساده توضیح داده می شود. در پایان این مقاله مزایا و معایب مدل های مختلف کلید لمسی را بررسی می نمائیم.

  •  کلید لمسی خازنی:

تکنولوژی پیشرفته تاچ خازنی همان تکنولوژی است که در گوشی های تلفن همراه به کار می رود. به این معنا که با کوچکترین تماس و اشاره انگشت عمل خاموش و روشن کردن کلید صورت می گیرد. همچنین نیازی به فشار دست بر روی کلید نمی باشد. این طراحی پیشرفته باعث می شود تا کلیدهای لمسی به اشیای پلاستیکی و فلزی حساسیت نداشته نباشند.

کلید لمسی

  • کلید لمسی مقاومتی:

این نوع تکنولوژی به نسبت کلیدهای لمسی خازنی ساده تر می باشد. در واقع کلیدها با کاهش مقاومت میان دو قطعه فلز کار می کنند. به عبارت دیگر کلیدها را بایستی حتما با انگشت دست فشار داده و به این صورت خاموش و روشن نمائیم. متاسفانه تفاوت کلید های لمسی خازنی و مقاومتی را تشخیص نمی دهند و سازندگان ترجیح میدهند کلیدهای مقاومتی که تکنولوژی قدیمی تری دارد به جای کلیدهای تاچ خازنی به مشتریان تحویل دهند.

 

  • کلید لمسی پیزو:

کلید لمسی پیزو نیز از انواع دیگر کلیدهای لمسی است. این نوع تکنولوژی مبتنی بر خمش مکانیکی سرامیک پیزو است که اغلب به صورت مستقیم در پشت یک سطح ساخته می شود. این نوع کلید ها هم در عملکرد و در تشخیص کاربران تفاوت ظاهری چندانی با مدلهای پیشین ندارند. در نتیجه بایستی مصرف کنندگان در خرید کلید لمسی خود دقت کنند.

 

نتیجه گیری:

در خرید کلیدهای تاچ دقت فرمائید که کلیدهای شبه لمسی را به جای لمسی خریداری نفرمائید. بعضی از فروشندگان میکروسوئیچی را در پشت طلق قرار میدهند و کاربر به علت عدم دانش نمی تواند آن را از کلید مکانیکی و سنتی تشخیص دهد. در پایان به خریداران و یا کاربرانی که قصد خرید کلید لمسی را دارند پیشنهاد میکنیم به نکات زیر دقت فرمایند.

  1. برای روشن یا خاموش نمودن کلید لمسی هیچگونه فشاری لازم نیست. بهترین نوع کلید لمسی تا تکنولوژی خازنی کار می کند.

2. فقط به ظاهر کلید توجه نکنند بلکه از تولید کنندگان و فروشندگان در خصوص تکنولوژی به کار رفته سوال کنند.

3. محصول زیبا و لوکس در عین حال با کیفیت خرید نمایند.

 

برای کسب اطلاعات فنی با همکاران ما در تماس باشید.

 

Call Now Buttonتماس بگیرید