خانه های هوشمند در 10 سال آینده

طیف وسیعی از پیشرفت های فناوری، فناوری خانه های هوشمند را فراتر از آنچه امروز در قفسه های فروشگاه موجود است، هدایت خواهد کرد. به عنوان مثال، نوآوری در هوش مصنوعی تقریباً از همه زندگی ما، از جمله خانه های ما، غافل نمی شود. شما ممکن است از قبل از نوعی ابزار دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی برای دریافت آخرین اخبار یا پیش بینی وضعیت هوا هر روز صبح استفاده می کنید. اما در خانه هوشمند آینده، این سیستم عامل های هوش مصنوعی می توانند به عنوان مغز برای کل خانه ها عمل کنند مثلا در مورد ساکنان یاد بگیرند و همه ابزارهای هوشمند مختلف آنها را هماهنگ و خودکار کنند.

به عنوان مثال شرکت اینترنت اشیا C کرسترون در حال کار بر روی نرم افزاری است که عادات فرد را ردیابی می کند، مانند اینکه هر فردی کدام موسیقی را می خواهد صبح بشنود یا چراغی را در ساعت خاصی از روز روشن کند. سپس، هنگامی که مورد علاقه کاربر قرار گرفت، به طور خودکار لیست های پخش صحیح را پخش می کند یا چراغ ها را قبل از خواب کم می کند. جان کلنسی، رئیس مشاغل مسکونی کرسترون می گوید: “این در واقع مرحله بعدی تکاملی در اتوماسیون واقعی است.” روبات ها نیز نقشی در خانه هوشمند آینده خواهند داشت. جاروبرقی های هوشمند مانند iRobot’s Roomba در حال حاضر به دنبال ما می آیند، در حالی که محصولاتی مانند Aibo، یک سگ رباتیک برای کودکان، نشان می دهد که چگونه ممکن است به ما مانند یک حیوان خانگی کمک کند.

 

آينده خانه هوشمند

شرکت مبلمان رباتیک Ori Living با Ikea در حال کار بر روی قطعاتی است که براساس نیاز شما تغییر می کند، در صورت نیاز به میز، تخت را از سر کار خارج می کند و یا وقت خود را صرف کمد می کند، کمد خود را مخفی می کند. شرکت طراحی Design3 اخیراً مفهوم ربات خانه هوشمند، CARL را به نمایش گذاشته است.

ربات با روکش پارچه به این معنی است که به آرامی در اطراف خانه شما می چرخد، دوربین ها و سنسورهای جمع شونده آن را برای شناسایی مزاحمان فعال می کند، هر گونه انتشار مضر را به شما اطلاع می دهد یا مراقب حیوان خانگی خود هستید و شرکت گرافیک رایانه ای انویدیا در حال کار بر روی یک بازوی رباتیک هوشمند است که می تواند به عنوان آشپز شخصی صاحب خود عمل کند، از برش دادن و تهیه سبزیجات گرفته تا کمک به پاکسازی.

این می تواند به ویژه برای والدین شاغل یا کاربران معلول مفید باشد. اگر چنین دستگاهی تولید شود، دوربین ها و سنسورها می توانند از آسیب دیدگی اتفاقی یک تماشاگر بی گناه که فقط برای رسیدن به یک میان وعده سریع در یخچال است، جلوگیری کنند. برنامه های بهداشتی حداقل مقداری از رشد خانه های هوشمند در دهه آینده را تحریک خواهند کرد. درصورتی که افراد کمی زیاد به نوشابه های شیرین بخورند، دوربین ها و حسگرهای تعبیه شده در یخچال ها گزینه های مغذی تری را پیشنهاد می کنند.

هوشمند سازی خانه

خانه هوشمند در آینده

هوشمند سازی در بخش های مختلف خانه 

فناوری مشابه در کابینت های پزشکی بررسی می کند که آیا ساکنان نسخه های خود را مصرف کرده اند یا خیر. و حتی حسگرها در توالت ها نشان داده می شوند تا با اسکن مواد زائد انسانی قبل از سرخ شدن، علائم هرگونه بیماری بالقوه سلامتی را بررسی کنند. شرکت لوازم بهداشتی توتو توالت هایی را برای نمونه برداری از ادرار آزمایش کرده است، در حالی که یک شرکت حق ثبت اختراع دستگاه هایی از جمله آینه را برای کنترل سلامت کاربران فقط با تجزیه و تحلیل پوست آنها ثبت کرده است.

خانه ها دارای حسگرهای بهداشتی مخصوص به خود نیز هستند که مسائلی مانند آسیب به آب، آفت زدگی و غیره را بررسی می کنند و قبل از اینکه هزینه بیشتری برای مدیریت داشته باشند، صاحبان را از هرگونه مشکل احتمالی آگاه می کنند. تمام این یادگیری ها و اسکن هایی که خانه هوشمند آینده انجام خواهد داد، ممکن است نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را ایجاد کند. در واقع، برخی از دستگاه های خانه هوشمند قبلاً توسط هکرها مورد هدف قرار گرفته اند، چه برای دسترسی به داده هایی که در آنها نگهداری می شوند و چه استفاده از آنها به عنوان ابزاری در طرح های امنیتی سایبری بزرگتر.

در سال 2016، هکرها صدها هزار دستگاه اینترنت اشیاec نا امن را تصاحب کردند، سپس با استفاده از آنها ترافیک اینترنتی جعلی را برای هدف قرار دادن وب سایت ها به وب سایت ها ارسال کردند؛ این حادثه ارتباطات اینترنتی موقتاً در مناطقی از آمریکای شمالی و اروپا را فلج کرد.

شاید این مقاله برای شما جالب باشد.خانه هوشمند با چه تجهیزاتی کنترل می شود؟

امنیت خانه های هوشمند 

لایحه ای که مارک وارنر، سناتور ویرجینیا در ماه مارس مطرح کرد، دولت را مجبور می کند حداقل شرایط امنیتی دستگاه های هوشمند مورد استفاده آژانس های فدرال را تنظیم کند. چنین الزاماتی می تواند سرانجام برای صنعت كلی استاندارد شود. به احتمال زیاد یک روز در یک خانه متصل به سرار خانه هوشمند آینده، این سیستم عامل های هوش مصنوعی می توانند به عنوان مغز برای کل خانه ها عمل کنند مثلا در مورد ساکنان یاد بگیرند و همه ابزارهای هوشمند مختلف آنها را هماهنگ و خودکار کنند.نجام نخواهید رسید.

معمار مایکل گاردنر، بنیانگذار شرکت ساختمانی Luxus Design Build ، اعلام می کند که خانه ها به طور فزاینده ای از ابتدا “هوشمند” ساخته می شوند. او می گوید: “این بخش جدایی ناپذیری از خانه است که ما از ابتدا در حال طراحی آن هستیم، جایی که قبلاً فناوری همیشه مورد پسند بود.”

در نهایت، کارشناسان می گویند، مردم خواهند دید که فناوری خانه هوشمند همانند برق، یخچال یا تهویه هوا ضروری است. کولی، از تولید کنندگان قطعات الکترونیکی Silicon Labs ، نشان می دهد که فناوری خانه هوشمند و داده هایی که جمع آوری می کند  می توانند به عنوان مغز برای کل خانه ها عمل کنند مثلا در مورد ساکنان یاد بگیرند و همر خانه هوشمند آینده، این سیستم عامل های هوش مصنوعی می توانند به عنوان مغز برای کل خانه ها عمل کنند مثلا در مورد ساکنان یاد بگیرند و همه ابزارهای هوشمند مختلف آنها را هماهنگ و خودکار کنند.

Call Now Buttonتماس بگیرید