ویژگی های خانه هوشمند در آینده

برای سهولت و راحتی در انجام کارهای منزل یا اداره از خانه هوشمند استفاده می کنند. برای ساختمان های هوشمند از موبایل یا تبلت برای خاموش یا روشن نمودن وسایل برقی نظیر سیستم روشنائی سیستم گرمایش و سرمایش و پرده های برقی و حتی کولر آبی استفاده میگردد. در این مقاله می خواهیم در خصوص آینده خانه هوشمند به ویژه آشپزخانه که مهمترین قسمت خانه هاست توضیح دهیم.

خانه هوشمند در آینده چه تفاوتی با خانه های هوشمند امروز دارند؟

چقدر برای خانه های فردا آمادگی دارید؟

این سوال بحث بر انگیزی است چون امروز هم در خانه های مدرن و در برج های در مراکز شهرها از هوشمند سازی ساختمان بهره می برند. به نظر می آید در آینده هم تجهیزاتی پیشرفته تر با سرعت بیشتر اضافه می گردد و هم افراد خیلی بیشتر تمایل دارند خانه های خود را به جهت راحتی و امنیت بیشتر هوشمند نمایند.

آینده خانه هوشمند

 

هشام هیگ مدیر اجرائی خدمات هشت پا دیدگاهی را رائه می کند که خانه های هوشمند آینده چگونه به نظر میرسند؟

تمیز، سبز و متصل 

 

آشپزخانه های فردا چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؟

اگرچه تمام مناطق خانه به طور فزاینده ای از فن آوری پیشرفته برخوردار هستند – به عنوان مثال تختی را تنظیم کنید که به طور خودکار برای بهبود کیفیت خواب تنظیم شود یا توالت فرنگی که می تواند شرایط پزشکی را تشخیص دهد – این آشپزخانه است که به نظر می رسد به عنوان قطب فناوری خانه ظاهر می شود . از میزهایی که ایده های لازم برای تهیه دستورالعمل ها را به شما پیشنهاد می دهند تا یخچال هایی که به شما می گویند چه موقع وقت رفتن به مغازه است، آشپزخانه های فردا از هر زمان دیگری بهتر و بیشتر با هم ارتباط برقرار می کنند.

بنابراین دقیقاً آشپزخانه های ما در آینده چگونه خواهند بود و طی پنج، ده یا حتی 20 سال چگونه رفتار خواهند کرد؟ اختاپوس سرویس یک اینفوگرافیک ایجاد کرده است که دقیقاً همین کار را انجام داده است.

طبق داده های اخیر در خصوص بازیافت زباله، انگلیسی ها هر ساله حدود 13 میلیارد پوند غذا دور می ریزند. این برابر با 7.3 میلیون تن محصول است که 4.4 میلیون تن آن قابل پیشگیری است. با این حال، اگر شرکت های فناوری راه خود را داشته باشند، آشپزخانه های آینده این زباله های عظیم را برطرف می کنند و به ما کمک می کنند تا در این کار صرفه جویی کنیم.

یکی از نام های بزرگی که در زمینه فناوری ضد زباله برای خانه پیشرو است IKEA است. «میز هوشمند» آنها ، بخشی از مفهوم 2025 «Future Kitchen» این شرکت از ترکیبی از دوربین ها، سنسورها و کویل های گرمایشی برای “الهام بخشیدن به مردم برای خلاقیت بیشتر در مورد غذا و دور انداختن کمتر” استفاده خواهد کرد. این نوآوری علاوه بر کمک به کاهش زباله، جدول فروتنانه را به یک ابزار ارتباطی موثر تبدیل خواهد کرد.

 

از طریق تلفن هوشمند خود به آشپزخانه خود متصل شوید

فقط در طی چند ماه قادر خواهید بود که یخچال فریزر را در یخچال فریزر خود نصب کنید. از طریق  اپلیکشن تلفن هوشمند خود از هر کجای دنیا که هستید وارد  گوشی تلفن خود  شوید تا ببینید آیا زمان ذخیره دوباره مواد غذایی شما فرا رسیده است.

در آینده، شما می توانید با سرمایه گذاری در اجاق هوشمند از AEG ، سهم خود را از “The Great British Bake Off” بسازید. دوربین داخلی دستگاه، یک بازخورد ویدئوی مستقیم را مستقیماً به تلفن هوشمند یا تبلت شما ارسال می کند و به شما این امکان را می دهد تا همزمان با قهوه ای شدن، پخت و پزها را تماشا کنید.

اگر می خواهید اتوماسیون آشپزخانه را یک گام جلوتر ببرید ، Moley Robotics در حال تولید رباتی است که “با مهارت و ذوق یک آشپز اصلی آشپزی می کند”. پس از کامل شدن، این آینده نگرانه ترین قطعات فنی آینده به شما امکان می دهد که آرام بنشینید و نظاره گر آماده شدن شام خود باشید.

در این مقاله تمرکز اصلی روی آشپزخانه ی خانه هوشمند در آینده بود. در مقالات دیگر آینده قسمت های دیگر خانه هوشمند را شرح خواهیم داد.

 

Call Now Buttonتماس بگیرید