خانه هوشمند در 10 سال آینده

در این مقاله به شرح خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان در 10 سال آینده می پردازیم.

ساعت 6 صبح است و ساعت زنگ دار زودتر از معمول به صدا در می آید. ساعت هوشمند برنامه شما را اسکن کرده و تنظیم می کند زیرا صبح اول آن ارائه بزرگ را دارید. دوش شما به طور خودکار روشن می شود و به 103 درجه فارنهایت دلخواه شما گرم می شود. ماشین الکتریکی آماده است،که توسط صفحات خورشیدی یا توربین بادی روی سقف شما شارژ می شود. وقتی بعدا به خانه رسیدید، بسته غیر منتظره ای در انتظار است که با هواپیمای بدون سرنشین تحویل داده می شود. آن را باز می کنید تا داروی سرماخوردگی پیدا کنید. به نظر می رسد، حسگرهای سلامتی جاسازی شده در حمام شما علائم بیماری قریب الوقوع را شناسایی کرده و به صورت خودکار سفارش می دهند.

 

خانه های آینده  به خانه های هوشمند تبدیل می شوند

شرکت تحقیقاتی سوئد برگ اینسایت می گوید 63 میلیون خانه آمریکایی تا سال 2022 واجد شرایط “هوشمند” خواهند بود، از لامپ های متصل به اینترنت گرفته تا دوربین هایی که به ما اجازه می دهند از دفتر کار حیوانات خانگی خود را جاسوسی کنیم (تقریباً 130 میلیون خانه در ایالات متحده در کل در سال 2018).

اما یک دهه دیگر، ما از روشن و خاموش کردن چراغ ها با صدای خود به غوطه وری کامل در اینترنت اشیا (IoT) خواهیم رفت. به لطف پیشرفت های موجود در هوش مصنوعی، باهوش ترین خانه ها قادر خواهند بود تا در مورد صاحبان یا ساکنان خود واقعاً اطلاعاتی کسب کنند و در نهایت نیازهای آنها را پیش بینی کنند. تحولات در رباتیک به ما ماشین هایی می دهد که دستی برای تمیز کردن، پخت و پز و موارد دیگر دارند. حسگرهای جدید زبانه ها را برای رفاه ما حفظ می کنند. در تمام این موارد، داده هایی که خانه های هوشمند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و عمل می کنند، کمک می کند تا خانه های آینده را از یک مجموعه صرف وسایل و لوازم جانبی به خانه های “هوشمند” تبدیل کنند.

هوشمند سازی ساختمان

خانه هوشمند در آينده

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد. خانه هوشمند در آینده چطور پیش می رود؟

رشد هوشمند سازی ساختمان و محبوب تر شدن هر روزه آن

طبق گفته شرکت مشاوره ای ABI Research ، مصرف کنندگان 123 میلیارد دلار برای دنده اینترنت اشیا by تا سال 2021 هزینه می کنند.رقمی که احتمالاً پس از آن افزایش می یابد. به غیر از تلویزیون های متصل به اینترنت، تولیدکنندگان بودجه تحقیق و توسعه و بازاریابی خود را پشت دستگاه های نظارت بر خانه و امنیت قرار می دهند. شرکت تحقیقاتی IDC تخمین می زند که 22.6٪ از سهم بازار خانه های هوشمند را تا سال 2023 داشته باشند، بلندگوهای هوشمند و تجهیزات روشنایی خیلی عقب تر، به ترتیب با 15.4 و 11.8 درصد. طبق شرکت تحقیقات بازار IoT Analytics در حال حاضر حداقل 7 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا متصل شده است.

اما هرچه استفاده از فناوری خانه های هوشمند آسان تر می شود و مزایای آن مشخص می شود، این صنعت آماده است تا پیشرفت کند. طبق IDC ، “انتظار می رود كه رشد مداوم ادامه یابد زیرا مصرف كنندگان دستگاه های مختلفی را در خانه های هوشمند خود به كار می گیرند.

 

امنیت بیشتر با خانه هوشمند

مطمئناً در آینده حفظ امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد یک هدف بالقوه برای هکرها است.

هنگامی که ما در مورد دستگاه هایی صحبت می کنیم که می توانند قفل خانه ما را از دور باز کنند، با استفاده از دوربین به اتاق های زندگی ما نگاه کنند و حساس ترین و اطلاعات شخصی ما را جمع آوری کنند، امنیت سایبری بسیار حیاتی خواهد شد. دانیل کولی، مدیر ارشد استراتژی شرکت تولید کننده قطعات الکترونیکی Silicon Labs، می گوید هر نوع تخلف گسترده ای که باعث خاموش شدن مصرف کنندگان شود، می تواند برای صنعت فاجعه بار باشد. او می گوید: “من آن را یک رویداد انقراض جمعی برای اینترنت اشیا می نامم.”

 

Call Now Buttonتماس بگیرید